marți, 15 iunie 2021

Comunicatele de presă îți promovează afacerea - află cum te pot ajuta cei de la eAdvertising

Comunicatele de presă îți promovează afacerea - află cum te pot ajuta cei de la eAdvertising

Presa online este un instrument de promovare specific acestui context modern, actual. A înlocuit presa scrisă tipărită și a cunoscut modificări și adaptări, însă rămâne valabilă necesitatea ca un articol în presă să fie un text bine scris, publicat pe trusturi corespunzătoare. O astfel de misiune poate fi lăsată în sarcina unei agenții.

Pentru cei care nu cunosc încă, eAdvertising pune la dispoziția celor interesați posibilitatea de a comanda articole în presă. O secțiune specială este dedicată comunicatelor de presă. Acestea fac parte dintr-un amplu proces de promovare prin metode SEO, ce ajută la clădirea unui brand solid, care câștigă notorietate prin prezența sa online. Sunt puse bazele unui nume de încredere, iar beneficiile comunicatelor de presă nu se opresc aici.

Ce trebuie să iei în calcul în ceea ce privește promovarea prin comunicate de presă


În primul rând, comunicatul de presă este pe departe unul dintre textele complexe ce se lansează în presă. Există desigur reguli de redactare, adaptate și tipului de trust. Dacă nu transmite mesajul corect, riscul este ca un astfel de comunicat să genereze confuzie sau să creeze panică în rândul consumatorilor.

Ce face specialistul? Va redacta comunicatul de presă în funcție de zona de interes privind subiectul acestui text, în același timp optimizând conținutul pentru motoarele de căutare. Va conta așadar cum se integrează cât mai natural cuvintele cheie, unde va fi postat comunicatul în cauză, cum va fi acesta promovat, distribuit. Este total diferit de presa scrisă unde singura grijă va fi despre redactare.

Comunicatele de presă pot fi desigur răspunsuri oficiale din partea reprezentanților unui business sau pot fi la fel de bine articole menite să promoveze serviciile sau ultimele noutăți. În orice caz, efectul va fi același: potențialii clienți încep să îți recunoască brandul, logo-ul, devii mai credibil și mai ușor de reperat. Pentru a deține și controlul despre cum va fi perceput un business, despre atenția la detalii, despre scriere corectă este nevoie de un content writer cu experiență, ceea ce desigur că vei găsi la E-Advertising.

Comunicate de presă sau gestionarea conturilor de social media?


Pentru că este un trend actual iar comunicarea cu publicul țintă și prin intermediul postărilor pe diferite conturi din social media, mulți se gândesc că acest mod de promovare este gratuit, mai rapid și mai simplu. Deși acestea sunt de asemenea importante, nu se pot compară cu avantajele comunicatelor de presă. Dacă ne gândim în sens complex, trusturile de presă unde vor fi publicate, prin link building vor transfera și autoritate către pagina de prezentare, oficială a unui business. Crește traficul pe site, iar acest lucru poate duce și la vânzări crescute, prin potențiali clienți noi.

Conturile din social media pot fi un canal de comunicare, însă cu o limită privind publicul țintă. Acestea sunt și ele elemente parte din strategia de promovare pentru un business, așadar nu exclud necesitatea de comunicate de presă.

Despre gestionarea conturilor din social media, Facebook ads și multe alte servicii asociate regăsim detalii în cadrul paginii oficiale e-advertising.c.


Facebook Share pin








sâmbătă, 12 iunie 2021

Povestea slujitoarei, serial HBO. Recenzie

Povestea slujitoarei, serial HBO. Recenzie

Titlul original: The Handmaid's Tale
Traducere - Povestea slujitoarei
Gen: distopie, dramă,
Episoade: 4 sezoane, + 45 episoade, încă se mai filmează și în acest moment este confirmat și un sezon 5.
Producător: MGM Television, USA 2017-2021
Rețeaua de distribuție: Hulu
Regia: Reed Morano, Mike Barker, Kate Dennis
Scenariul: bazat pe o carte cu același nume de scriitoarea canadiană Margaret Atwood, publicată în 1985.
Distribuția: Elizabeth Moss (June Osborne/Offred), Joseph Fiennes (Fred Waterford), Yvonne Strahovski (Serena Joy), Max Minghella (Nick Blaine)

Serialul se difuzează pe HBO 

Înainte de a face câteva remarci pe marginea acestui serial, aș vrea să spun că el este încadrat la SF. Părerea mea este că între Povestea slujitoarei și, să zicem, Star Trek, este o prăpastie imensă și că elementele SF din serial nu pot fi de ajuns pentru ca acesta să fie încadrabil în această categorie. Povestea slujitoarei este un serial distopic, plasat într-un viitor relativ apropiat dar incert.

Atenție, textul următor poate conține spoilere!

În urma unui eveniment despre care foarte vag se vorbește în serial, și care este prea repede ilustrat în primul episod al serialului (pare să fi fost un fel de război civil - Al Doilea Război Civil American, dar asta apare în carte, din câte am citit pe net) țara numită Statele Unite ale Americii, se dizolvă peste noapte, în totalitate ca structură politică, mod de viață, cultură și chiar granițe, locul ei luându-l noul Gilead (Galaad-ul biblic), un stat închis, totalitarist până la absurd, un melanj de fundamentalism religios, tușe groase de concepte islamice îmbrăcate în versete biblice, o dictatură a bărbaților, în fața cărora femeile nu au drepturi și libertăți aproape de niciun fel.
 
Povestea slujitoarei, serial HBO. Recenzie

June, bătută de mătușa Lydia

Datorită a nu știm ce, populația este în scădere, infertilitatea este la ordinea zilei, femeile care pot naște, de multe ori nasc copii neviabili, cu malformații incompatibile cu viața sau avortează spontan. În aceste condiții, structura socială este organizată strict. Femeile sunt clasificate în patru categorii:

- soțiile, cele care cât de cât mai au ceva libertate, dar numai în limitele impuse de soț. Sunt îmbrăcate în rochii lungi, austere, invariabil albastru-verzui.

- menajerele, adică servitoarele în casele celor din clasa conducătoare, sunt femeile care nu mai pot procrea. Sunt mereu îmbrăcate în rochii lungi, bej.

- mătușile, niște femei mature care le învață pe cele din ultima categorie cum să devină slujitoare. Sunt îmbrăcate în rochii maro. Ele au drepturi depline asupra elevelor lor, care sunt extrem de aspru pedepsite pentru încălcarea regulilor. De exemplu dacă o slujitoare este prinsă citind o carte (femeile nu au voie să citească, și dacă vechea generație este școlită, pentru că aparține fostei societăți de dinainte de război, fetițele mici nu învață decât meșteșuguri casnice și cum să-și îndeplinească rolul de soție), i se taie un deget, iar la a doua abatere, toată mâna. În funcție de faptă, ele pot fi mutilate și chiar spânzurate sau lapidate (omorâte prin aruncare cu pietre), conform legii.

- slujitoarele - sunt femei care au fost cândva libere, dar acum nu reprezintă decât un pântec bun de dat la reproducere. Ele au uniforme roșu vișiniu și o bonetă inspirată din moda Evului Mediu, nu au prenume și nume personal, ci îl preiau pe cel al bărbatului în casa căruia servesc, pentru că sunt plasate câte unei familii din stratul social superior care nu are copii. De altfel, numai bărbații care ajung comandanți (adică au demnități sociale și politice) pot beneficia de una sau mai multe slujitoare, în fapt, niște concubine al căror unic scop în casa respectivă este să procreeze. După naștere, ori la foarte scurt timp, ele sunt plasate în altă casă, altui comandant, și nu au voie să-și revadă niciodată copii.

Povestea slujitoarei, serial HBO. Recenzie

O slujitoare poartă mască, pentru că are gura prinsă permanent în 3 copci metalice, drept pedeapsă că a bârfit

Personajul central al serialului Povestea slujitoarei este June Osborne, o tânără jurnalistă care se căsătorește cu un bărbat divorțat, Luke, și dă naștere unei fetițe, Hannah, împreună cu acesta. După câțiva ani, normalitatea americană se răstoarnă peste noapte și ea este considerată adulterină, pentru că în noul stat Gilead divorțul nu este recunoscut. În consecință, prima căsătorie a lui Luke e încă valabilă în ochii noilor legi. Luke și June încearcă să treacă granița în Canada, stat liber, dar călăuza le întinde o cursă și forțele de ordine îi prind înainte de a putea trece dincolo. Fata este plasată în casa unui comandant să fie crescută acolo, Luke este împușcat dar reușește să ajungă în Canada, iar June este prinsă și forțată să aleagă: ori se duce în Colonii (la munci grele de unde nu mai avea scăpare), ori devine slujitoare. June acceptă a doua variantă, deși nu se împacă niciodată cu ideea supunerii.

Bărbații din Gilead sunt și ei structurați pe categorii: conducătorii sunt numiți comandanți, o parte sunt oamenii unor servicii secrete denumite ochi (și au exact rolul securității ceaușiste), iar restul îndeplinesc toate celelalte meserii, unde nu au voie femeile.

Povestea slujitoarei, serial HBO. Recenzie

Ceremonia, cu Serena alături

June este repartizată în casa comandantului Fred Waterford și a soției lui Serena Joy. Astfel ea primește numele Offred, de la of Fred = a lui Fred. Așa erau numite slujitoarele, a aceluia căruia trebuia să-i facă un copil. În afară de rolul de cameristă, în perioada ei fertilă din fiecare lună trebuia să ia parte la Ceremonie: aceasta însemna că trebuia să accepte un act sexual cu comandantul, ea fiind ținută de brațe de către soția acestuia. Practic era un soi de viol consimțit, pentru că nu se putea opune nimeni acestui lucru. De altfel, dacă vreun comandant nu-și îndeplinea rolul și slujitoarea nu rămânea gravidă, statul avea dreptul să vină să verifice dacă Ceremonia are cu adevărat loc. Iar dacă bărbatul era steril, lucru pe care noua societate nu îl recunoștea, doar femeile puteau fi sterpe, soțiile comandanților sau medicii ginecologi, se ofereau să rezolve problema pentru ca slujitoarea să rămână gravidă, în caz contrar cu toții riscând chiar moartea.

Povestea slujitoarei, serial HBO. Recenzie

Nick Blaine, șoferul lui Fred, ochi și tatăl micuței Holly, a doua fetiță a lui June

Serialul începe cu schimbarea bruscă de regim, care, după părerea mea este prea trecută în revistă în doar câteva minute din episodul 1. Apoi o vedem pe June/Offred cu puțin timp înainte să devină slujitoare în casa comandantului Waterford, membru în noul guvern. Pentru că nu se poate supune în totalitate noii vieți, fire rebelă și puternică, June va căuta să-și vadă fiica, pe Hannah, și va plănui, ulterior celei de-a doua nașteri, să redea libertatea celor din jur, devenind parte a unei mișcări de rezistență numită Mayday. În drumul ei spre ținta propusă are parte de obstacole, pericole, oameni care mor mai mult sau mai puțin din cauza ei, unii o ajută, alții o lasă în urmă, dar în tot acest vârtej de evenimente June se transformă.

Deocamdată nu știm în ce și nu întrezăresc finalul serialului, pentru că are o intrigă bine pusă la punct și nu întotdeauna predictibilă. Dacă mă gândesc că filmul, probabil ca și cartea autoarei canadiene Margaret Atwood, este un fel de 1984 orwellian văzut dintr-o altă perspectivă, dacă June este un alt fel de Winston Smith, s-ar putea ca finalul să fie unul dezamăgitor. Dar societatea Gilead-ului este construită pe modelul dictaturilor și a fundamentalismului islamic din Orientul Mijlociu. Poate cumva, serialul se vrea o parabolă a luptei statelor democrate și civilizate pentru a schimba cutumele islamice care consideră femeia inferioară bărbatului și care are unicul scop de a procrea. Iar dacă privim serialul din acest unghi, poate că, până la urmă, June va izbândi.

Deși există unele stângăcii (la un moment dat un înalt oficial canadian îi spune lui June că Fred a acceptat să devină informatorul lor - lucru care mi se pare o gafă, June putea afla altfel că Fred a devenit spionul canadienilor, un asemenea lucru nu-l spui în gura mare, unei femei simple, tu care faci parte din înaltele cercuri ale conducerii unui stat), serialul este unul foarte bun și asta se vede și din notele mari acordate de fani atât pe IMDB cât și pe cinemagia.

Eu nu pot decât să-l recomand ca pe un serial de văzut și de digerat.....

sursă capturi de ecran - trailerul HBO Romania și canalul youtube al Hulu

Dacă ți-a plăcut, dă mai departe!

Facebook Share pin