joi, 8 iulie 2010

Zilele 3, 4 si 5

In ziua a treia, probabil de oboseala, nu mi-a fost bine si am stat in camera mai mereu, am dormitat, am cusut goblen - ca orice goblenista mi-am luat Maria copil dupa mine animal smileys - si m-am odihnit, am incercat sa-mi revin la normal.

In a patra zi am fost la plaja, pe bucatica aceea unde venea apa la picioare sub sezlong, am stat si pe net vreo 2 ore si am mancat la pranz omleta greceasca la taverna unor romani. Seamana pana la identitate cu omleta noastra in care punem carnaciori taiati cubulete si cascaval, iar salata greceasca, horiatiki, este salata de rosii, cu ardei-ceapa-castraveti, doar ca grecii ii adauga o felie de branza feta si o considera fel de mancare, la pret desigur, costa 5 euro. In acea zi m-am plimbat seara prin statiune, am vazut haine indiene de peste 25 de euro piesa, si am aflat ca la Braila, de exemplu, ele sunt foarte ieftine, cam 20 de lei piesa, si nu 80 de lei, asa cum se afla in magazinul Kamoris de la parterul Petrodavei (cei din Piatra Neamt stiu despre ce magazin vorbesc). Am prospectat asadar zona comerciala, sa vad cam ce ar fi de cumparat ca suvenir.

Aici e timpul sa spun ca eu de felul meu nu ma dau in vant dupa shopinguri prin străinătăţuri si nici nu ma simt fascinata de a face plaja la o alta mare doar ca sa arat lumii ce bronz de Mediterana mi-am tras. Ca suveniruri pentru mine imi iau de obicei un tricou cu ceva specific tarii respective si magneti de frigider. Cum de data asta luasem un tricou din manufactura de ceramica, ca sa constat la hotel ca pe eticheta scrie ca e produs la Milano, am pus ochii pe o bluza de in topit made in Greece, pe care mi-am si luat-o in penultima zi a sejurului. Marele meu interes in turism este cel cultural si tot ceea ce-mi doresc cel mai mult este sa vad situri arheologice si muzee, castele. smileys Si toate dintr-un motiv foarte simplu: merg in alta tara sa vad acolo ceea ce nu am in Ro; magazine am si aici, mare si plaja am si aici, dar cultura lor nu o am aici.
De aceea poate ca le-am enervat pe colegele mele de calatorie cu lipsa mea de interes pentru plaja si shopping, dar asta sunt, si asa cum eu nu le-am impus sa mearga cu mine prin muzee, nici mie nu ar fi trebuit sa mi se reproseze ca nu merg la plaja sau la magazine mai mult decat am considerat eu ca este cazul.

In ziua a cincea am fost in croaziera catre satul Sissi, intr-o ambarcatiune cu fundul de sticla, ca sa vedem flora si fauna marina. A fost o croaziera foarte frumoasa, satul acela mi-a placut mult de tot, si mi-as fi dorit sa fi fost cazata acolo si nu la Hersonissos, unde nu prea am avut ce vedea (parerea mea, desigur).

In poze, momente din croaziera.
In film, ghidul Ianis si apoi colegii de excursie inotand undeva langa malul stancos al Cretei, in drum spre satul Sissi.