joi, 1 septembrie 2011

Spania 2011. Optionalele de Barcelona.

Cum ziceam si ieri, in zilele sejurului din Calella (se citeste Caleia) am mers in toate optionalele, atat in cele incluse in pret cat si in cel oferit de catre ghidul nostru, Ionut Tanase. O parere de rau am ca optionalul "Seara flamenco" nu s-a mai tinut din lipsa de doritori. Dar cred ca era interesant de participat la asa ceva - ni s-a spus ca era o cina servita in stil medieval, cu spectacol pe masura. Mie una, sigur mi-ar fi placut sa particip la asa ceva, chit ca m-as fi dus imbracata in blugi :)

Asa ca dupa prima zi de relaxare au urmat 3 zile de colindatura in lung si-n lat prin Barcelona. In primul optional am vizitat Sagrada Familia, catedrala devenita simbol al Barcelonei, proiectata de celebrul arhitect Gaudi,care are un stil aparte, el avand un soi de obsesie de a evita colturile si muchiile pe cat posibil, am vizitat stadioanele Camp Nou si stadionul Olimpic - un fel de a zice "vizitat", pentru ca intrarea costa 23 de euro, doar le-am vazut pe exterior, am vazut Piata Catalunyei si de aici am hoinarit prin Cartierul Gotic pana in Rambla, iar eu - iarasi am iesit din grup si am luat-o aiurea, pe unde mi-a dictat mie instinctul :) - am fost spectatoare la concertul stradal al unui grup muzical care-si promova un cd si care mi-a incantat auzul (si de ce nu? si privirea) cu o muzica pe care daca o auzeai, era imposibil sa nu vrei sa dansezi.

In ziua urmatoare, mai precis seara, pe la ora 9, am mers in Piata Spaniei, o zona foarte frumoasa a Barcelonei, unde am vazut spectacolul de lumina si culoare al fantanilor arteziene, spectacol care l-a inspirat pe Freddie Mercury sa compuna melodia Barcelona cantata in duet cu soprana Monserrat Caballe.

In optionalul oferit de ghid am vizitat parcul Guell, decorat de acelasi Gaudi, am mers pe dealul Tibidabo (se citeste Tibidavo) la manastirea gotica de pe varf, de unde am admirat Barcelona in toata splendoarea sa - si uite cum s-a implinit dorinta mea de a avea in aceasta vara Barcelona la picioare :)) - si am fost sa vad si eu acvariul, ca sa pot face comparatie cu acvariul din Creta, vizitat in vara trecuta si despre care ni s-a spus ca este al doilea ca marime din Europa, dupa acesta spaniol. Parerea mea, acum ca le-am vazut pe ambele, este ca in cel catalun spatiul este generos, dar in cel cretan sunt mult mai multe specii de fauna marina.

Si acum o sa las pozele sa vorbeasca in locul meu.

Cladiri cu un stil arhitectonic avand accente maure.

dreapta - fantana din Piata Catalunyei

stg - cladire cu birouri in forma de proiectil, supozitor, sau orice vreti voi :))

stg - cladire proiectata de Gaudi.
dr - felinar stradal proiectat de Gaudi

Acvariul

Video: acvariul

Fantanile arteziene:

Barcelona by night, in special cladirea-supozitor

Bonus: Freddie Mercury si Montserrat Caballe

Aceasta postare se refera la excursia Costa Brava 14 zile oferita de Omnia Turism.