joi, 28 august 2014

sau

Europa by Night

Excursie Paris - Coasta de Azur: Munchen, Luxembourg
Ajunsesem de cu seară la Munchen, la un hotel Ibis unde am avut o cazare foarte bună. Dimineața ne-am îmbarcat în autocar să vizităm orașul, și câteva puncte de interes.

Munchen-ul este capitala landului Bavaria, situat în sud-estul Germaniei, și ghida spunea că regiunea a avut întotdeauna o anumită autonomie, lucru de care bavarezii și mai ales munchenezii sunt foarte mândri. Orașul are o populație de cca 1,5 milioane de locuitori și este al treilea ca mărime din Germania după Berlin și Hamburg.

Prima și singura oprire a fost în piața pe care toată lumea o știe: Marienplatz. Este piața principală a orașului încă din secolul al 12-lea, din anul 1158, adică din același an din care datează prima atestare documentară a orașului,  și acolo se desfăceau produse agroalimentare în Evul Mediu. Piața este flancată la nord de Primăria Nouă iar la est de Primăria Veche, construită în stil gotic. Astăzi zona pieței reprezintă un pietonal aglomerat mai mereu și plin de turiști, astfel că locul e înțesat de magazine și restaurante. Sub piață se află o gură de metrou și o stație de tren.

Excursie Paris - Coasta de Azur: Munchen, Luxemburg

Pe tot parcursul vizitei (de către grupul nostru) pieței, am dorit să văd altceva decât știam de demult, de acum 20 de ani când am mai fost pe același traseu al acestei excursii până la Paris, așa că acum am stat într-un superb parc din apropierea autocarului parcat (să fi fost parcul englez?) apoi am vizitat zona imediat înconjurătoare. La revenirea grupului am plecat cu autocarul mai departe, către Luxemburg. Eram curioasă cum s-a mai schimbat, ori dacă s-a mai schimbat ceva în micul ducat de când îl văzusem eu în 1995. Dar fiindcă era chiar în ziua de 15 august, adică în plin praznic al Fecioarei Maria (zi liberă în Germania și în alte țări), șoselele și autostrăzile erau super-aglomerate și mai mult stăteam decât rulam pe stradă. Din acest motiv am ajuns seara pe la 9 în Luxemburg. Am revăzut palatul ducal situat pe un delușor înconjurat de un fel de șanț foarte larg, probabil acel șanț cu apă care cândva proteja castelele medievale. Dacă acum două decenii dealul avea doar vegetație spontană, astăzi era amenajat cu superbe grădini.

Ducatul de Luxemburg este un stat pitic între Franța, Germania și Belgia de cca 2,5 km pătrați. Istoria sa începe cu construirea castelului Luxemburg pe la anul 963. În 1354 comitatul este ridicat la rangul de ducat. Astăzi statul este o monarhie constituțională, conducătorul având titlul de Mare Duce, economia sa este una dintre cele mai dezvoltate din lume iar PIB*-ul pe cap de locuitor este dintre cele mai ridicate, astfel că Luxemburg-ul este una dintre țările cu un nivel de trai înalt. Este membru fondator al UE și a adoptat moneda euro încă din 1999.

În zona unde a parcat autocarul, era un obelisc înalt de 21 de metri cu statuia unei femei ținând o cunună de lauri deasupra capului, în vârf. Statuia este aurită motiv pentru care denumirea ei este the golden lady, adică doamna aurie. Monumentul a fost ridicat în cinstea voluntarilor care s-au alăturat forțelor aliate în Primul Război Mondial.

Excursie Paris - Coasta de Azur: Munchen, Luxemburg Excursie Paris - Coasta de Azur: Munchen, Luxemburg

După aceea am plecat din micul stat vizitat la vreme de seară târzie, și ne-am îndreptat către Paris înarmați cu multă răbdare. Pe la 3 dimineața aveam să ajungem în orașul luminilor, adormiți, la hotelul Campanile Bagnolet din estul orașului, lângă o stație de metrou a magistralei 3 și lipit de un mall cu un supermarket Auchan în interior. Dar despre Paris, în postarea viitoare.

* PIB - prescurtare de la produs intern brut, indicativ macroeconomic calculat pe locuitor și pe an, care indică starea de sănătate a economiei unei țări sau regiuni.

Pentru alte articole dedicate acestei excursii vizitați linkul excursie Paris-Coasta de Azur