vineri, 17 iulie 2015

Excursia de patru stele. Spania-Portugalia, ziua 1, plecarea.

Mă hotărâsem deodată. Am auzit de la un văr de-al meu, marinar, că în Lisabona pot să văd statuia Cristo Rei, care este o copie a aceleia din Rio de Janeiro. Și am rămas cu dorința de a vedea statuia asta în minte. Apoi, așa cum mi-am propus de anul trecut, când am experimentat cea mai obositoare și ireală excursie cu Omnia (am numit-o, așa, la mișto, Europa by night, pt că aproape toate cazările s-au făcut la miezul nopții sau chiar pe la 2-3 dimineața), de data asta am ales un circuit pe Spania și Portugalia, cu avionul, oferit de agenția Interra Travel.

Am plecat cu o zi înainte către București și am luat cazare în Otopeni, la hotel Denisa, foarte bun ca dotări și curățenie, cu transfer gratuit pt aeroport, dar destul de prost amplasat în oraș, e bine să știți adresa și șoferul care vă duce la hotel să cunoască Otopeni-ul, sau să ajungeți la aeroport și de acolo să sunați la hotel pt că vă trimite mașina lor să vă ia de acolo. Eu n-am știut acest lucru și am apelat la transferul efectuat de compania C&I cu care venisem din Piatra Neamt. Însă șoferul cursei de Brașov, căruia i-am dat adresa și i-am spus că este vorba despre un hotel, și să mă lase în zona hotelurilor din Otopeni, m-a lăsat dincolo de aeroport, nu știu din ce motiv. Putea să mă lase în centrul Otopeni-ului, la primărie, și era perfect, mai aveam 15-20 minute de mers pe jos. Dar așa, am mers cu bagajele cca 2 ore, pe căldură, până la hotel. Până la urmă am luat asta ca un fel de antrenament pentru ceea ce avea să urmeze și nu am greșit deloc. Aici în Spania am experimentat câteva deplasări pietonale și mai multe ore de vizită pe temperaturi de 48 de grade. La Alhambra am făcut și insolație, pentru că nu știam că turul înseamnă cam 3 ore de vizitat în plin soare, pt că erau puține interioare de văzut, iar în rest grădini și pavilioane mici, și nu-mi luasem șapca la mine, din autocar.

Dar să revin. Eram la hotelul Denisa și studiam circuitul. Era lejer, cu cazări la ore care se anunțau omenești (așa este, cazările se fac în jurul orei 19.00, uneori chiar mai devreme, și cine vrea să colinde orașele până dimineața, poate s-o facă liniștit). Hotelurile sunt bune, de 4 stele în clasificarea locală - adică minim 3 de la noi, dar sunt unele hoteluri de 4 stele adevărate, cu camere spațioase și dotări la standarde maxime. Internetul mai suferă, dar azi de exemplu, la hotelul Villa Rica din Lisabona, de unde tastez, este bun.

O mică problemă, sau chiar două, ar fi cu autocarul. În program scrie că este tot de 4 stele, dar din experiența mea, aș spune că diferențele dintre autocarele închiriate de Omnia - de 2 stele, și cel de acum sunt destul de mici. În acesta este același spațiu mic între scaunul meu și cel din față, cele două scaune alăturate nu au cotieră între ele și de altfel, m-am nimerit cu un coleg de excursie mai plinuț și el, și nu prea încăpem pe scaune, mai mult eu, care stau către culoar, dar m-am obișnuit deja. Dar cine știe, așa or fi autocarele de 4 stele, cine știe?

Problema cu efect mai intens a fost că acum 2 zile s-a defectat aerul condiționat și am mers la Sevilla vreo 2 ore cu 48 de grade afară și vreo 55 de grade în autocar pentru că acum funcționa căldura, și nu putea fi oprită. S-a intervenit prompt și ieri seară am ajuns la Lisabona cu un autocar spaniol, care ne-a fost oferit de agenție, până când se va repara al nostru. Dar nu doresc nimănui să treacă prin experiența pe care am avut-o noi, grupul de la Interra, în ziua aceea.

Însă acum eram la hotelul Denisa. Internetul a funcționat brici, totul era curat, frumos, funcțional. Un hotel demn de toată lauda. Dimineața am fost transferată la aeroport și am ajuns acolo pe la 6, așa cum era stabilit. L-am cunoscut pe ghid, mi-am luat biletul, ne-am îmbarcat cu toții în avion și după un zbor de 3 ore am ajuns la Barcelona, primul nostru popas din circuit. Ne-am cazat pe Costa Brava, în stațiunea Santa Suzanna, la hotelul Mercury, un hotel cu facilități de tip litoral, cu aerul condiționat individual (sunt foarte neplăcute cazările în hoteluri cu sistem intern de aer condiționat unde doar recepționerul poate închide sau deschide aerul, pe tot hotelul odată, pentru că nu toată lumea suportă vântul acela continuu într-un spațiu care se presupune că trebuie să fie confortabil). Dar despre ceea ce a urmat și amănunte despre hotel, într-o postare viitoare. Acum mă duc la o sesiune de shopping prin Lisabona, că azi am rămas în cameră, să-mi oblojesc gleznele care sunt umflate și mă dor :)

5 comentarii:

1. Concediu placut draga mea si sa te bucuri de tot confortul de care ai nevoie.

RăspundețiȘtergere
  2. As vrea sa ne spui mai multe despre vizita la Alhambra, desi am fost in Spania de patru ori nu am reusit sa-l vad niciodata.

Răspunsuri
    1. Ai dreptate, Raluca, despre excursia asta n-am mai postat nimic, din cate imi amintesc.. si merita toata atentia...

Ștergere
  3. Locuri superbe de vizitat! Multumesc pentru articol! Va scriu si eu o parere personala, pt ca aud multa lume care se plange ca nu au bani de zakynthos si mai stiu eu ce destinatii. Va intreb, ati vizitat tara asta? In care traim? Romania e plina de locuri rupte din povesti. Aruncati un ochi aici si convingeti-va https://www.romanian-journeys.com/ ,e un site de unde ma inspir si eu pentru noi detinatii si locuri de vizitat din Romania. Va incurajez sa vizitati tara noastra, e minunata!

RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, domnule Dinu, din fericire am absolvit facultatea de geografie, in cadrul careia - la vremea aceea - in fiecare an studiam cate o regiune timp de 2 saptamani in cadrul practicii geografice: anul I, Dobrogea si Delta Dunarii, anul II - Oltenia si sudul tarii, anul III - Moldova si anul IV - Transilvania si Maramuresul. Vara, in primii doi ani, faceam cate o luna de practica geografica la statiunea de cercetari de la Orsova si astfel am vazut tot Banatul, Mehedinti-ul și Apusenii. Iar cu parintii mei am mers in circuite prin tara de cateva ori cand eram copil. Poate ca de aici vine pasiunea asta de a calatori.

Însa in urma unui concediu dezastruos in anul 2004 in statiunea Saturn din Mangalia - ce-i drept, prin sindicat - am jurat ca nu mai las banii de concediu in tara. Adevarat, avem locuri frumoase, dar serviciile de la noi lasă de dorit... din păcate! Iar cel mai mare vis al meu când eram puștoaică era să văd lumea, iar eu mi-l împlinesc, cu ajutorul lui Dumnezeu, an de an de atunci. Bani sunt, dacă nu ai mașină, țoale de firmă și gadgeturi de ultimă oră care nu folosesc la nimic altceva decât să te facă să scoți banul din buzunar pentru marile corporații. Dar pentru asta trebuie să nu te lași atras-ă de mirajul de -a cheltui aiurea. Părerea mea, cel puțin.

Si da, încă mai vizitez Romania din când în când, la rude, prin excursii cu elevii sau de plăcere. Voi vizita site-ul, m-ați făcut curioasă :)

Va multumesc si eu pentru vizita si comentariu!

Ștergere

Acest site si părțile terțe folosesc cookies pentru funcționarea lui, dar nu stocăm, nu permitem vânzarea și nu analizăm link-urile lăsate în formularul de comentarii.